Jáhlový salát se sušeným ovocem a praženými semínky

3. října 2011 v 21:28

Salát plný chuti - sladké sušené ovoce, svěží limetková štáva, křupavá semínka. Ideální jídlo na párty (udělala bych velkou mísu) nebo s sebou na piknik či do práce k obědu. Můžete jíst jen tak, nebo třeba s cizrnou či opečeným plátkem tofu. Veganské, bezlepkové, bez cukru.


Potřebujeme
jáhly - 100 ml
olivový olej - 1 lžíce
limetka - 2 lžíce šťávy
balzamikový ocet - 2 lžičky
jarní cibulka - 1 kus, nakrájená na drobno
sušené meruňky - 6 kusů, nakrájené na malé kostičky
dýňová semínka - 2 lžičky
slunečnicová semínka - 2 lžičky
sůl - půl lžičky

1 Propereme jáhly a dáme je do hrnce, zalijeme horkou vodou (jen tak, aby voda sahala kousek nad jáhly). Přivedeme k varu, osolíme a vaříme na mírném ohni asi 20 minut. Po troškách přilíváme horkou vodu a hlídáme, aby se jáhly nerozvařily na kaši. Na salát musí být sypké. Zatímco se jáhly vaří, nakrájíme si meruňky a cibulku.

2 Uvařené jáhly přesuneme do cedníku, propláchneme studenou vodou a necháme odkapat. Připravíme si zálivku tak, že v míse prošleháme olej, ocet a limetkovou šťávu. Nakonec přidáme meruňky a jáhly a dobře promícháme.

3 Podáváme posypané cibulkou a praženými semínky.

Tip pro vaření
Semínka si můžete napražit i několik dní předem. Pokud je nemáte připravená, úplně nejdřív je propláchněte a nechte v cedníku trochu oschnout. Dejte vařit jáhly a mezitím upražte semínka na suché pánvi na mírném ohni.
Jestli se vám sušené ovoce taky zdá někdy moc tuhé, máte dvě možnosti: buď ho přidat k jáhlám na posledních cca 5 minut vaření, nebo na začátku zalít ovoce trochou horké vody, kterou po 5 - 10 minutách vlijte k vařícím se jáhlám.

Tip pro zdraví
Jáhly a sušené ovoce mají dobrý vliv na žaludek, slezinu a slinivku. Semínka a jáhly působí v těle
zásadotvorně, čehož je v dnešní době zapotřebí. Je to vyvážený pokrm, co se chutí týče (sladká - sušené ovoce, kyselá - limetka, ocet, hořká - olivový olej, slunečnicová semínka, pikantní - čerství cibulka či pórek, slaná - sůl).

Inspirace
Tenhle recept jsem našla v anglické kuchařce Vegan. Já jsem neměla jarní cibulky, tak jsem místo nich použila zelenou část pórku. V původním receptu ještě do salátu dávali zelené fazolky a zdobili ho zelenými bylinkami (nebyli konkrétní, ale myslím, že petrželka kudrnka i hladkolistá by se sem hodily docela dobře). Kromě meruněk bylo v receptu další sušené ovoce (opět nespecifikované), já jsem dala do salátu hrst rozinek, ale umím si představit třeba i brusinky (ty slazené jablečnou šťávou od fy Bio Nebio).
V kuchařce doporučovali servírovat tenhle výtečný salát v rozpečené tortille či v pittě a s polníčkem.

Mohly by vás zajímat také tyto články:
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Všechny recepty na tomto blogu jsou veganské. Při vaření receptů používám převážně biopotraviny, ovoce a zeleninu spíše z trhu či ze zahrádky.